1/1 2014

Vi åker till fjällen den här nyårsveckan. Lyxar oss oförskämt mycket med sega frukostar, massor av fjällluft, dagar i backen och även kortare turer på längdskidorna. Det går framåt för Lovisa som precis börjat lära sig hänga med skidornas glid. Vi åker kälke och madrass och det byggs ett stall av snöhästar. Vi går omkring i underställ fram till sena eftermiddagen då vi bastar och byter om lagom till middag. Vi äter goda middagar och tar ett gott glas vin till. Jag och maken unnar oss egna promenader och i den kylslagna klara fjällluften finns det tid att prata och tänka lite tillsammans om sådant som knagt och tärt och om förändringar som stundar. Att åka hit den här veckan var det bästa vi någonsin kunnat gjort. Äntligen fick vi lite distans till det 2013 som inneburit så väldigt mycket. För mycket har cirkulerat runt mitt jobb, min avhandling och disputation. Jag vill välkomna ett 2014 där jag skapar möjligheter till mer tid för familjen, för utflykter, lek, och samtal med barnen. Fler tillfällen till att fika och äta middagar med vänner, skapar uttrymme för att träna och gå promenader och yoga i massor, för att hinna läsa en bok och kanske bara vara lite mer. Kanske att detta blir året när vi vågar och tar steget och gör en resa någonstans. Mera av det som gör mig glad och skapar energi, lust och vilja. Så skulle jag vilja att 2014 blir. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0