Rädslor

Den här tavlan sitter inne på toaletten på det ställe där jag yogar. Tycker så mycket om den. Eftersom jag sedan en tid tillbaka arbetat hårt med att hantera och ändra mina tankar vad gäller mina egna rädslor har den här texten känts som riktad mot mig varje vecka. Fotade den efter passet idag för det var sista gången på den här kursen. 


”Vår djupaste rädsla är inte
att vi inte räcker till.
Vår djupaste rädsla är
att vi är mer kraftfulla än vi förstår.
Det är vårt ljus,  inte vårt mörker
som skrämmer oss mest.

Vi frågar oss,
vem ska jag vara?
Lysande, fantastisk, talangfull, underbar.
Vem ska jag inte vara?
Du är ett Guds barn.

Att du låtsas vara liten
tjänar inte världen.
Det finns igenting upplyst i
att gömma din storhet,
för att andra människor
inte ska känna sig osäkra.

Vi föds för att visa
den gudomliga skönhet som finns inom oss.
Det finns inte bara i några av oss,
utan i alla.
Och när vi låter vårt eget ljus stråla,
ger vi omedvetet andra människor
tillåtelsen att göra detsamma.

När vi befrias från vår egen rädsla
befriar vår närvaro automatiskt andra."

Nelson Mandela,  ur installationstalet 1994



Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Oj! Så välformulerat och sant... Nästan så det gör lite ont att läsa ❤️

Svar: Jo det är sant. Man kan läsa olika bitar olika dagar!
poffens.blogg.se

2014-04-03 @ 10:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0