Om ekorrhjulet

Det är svårt att få distans och se saker från perspektiv när man liksom slungas runt i ett ekorrhjul i hög fart. Trots att det stundtals känns som det inte går finns det sätt att hitta ut ur karusellen. 'Jag har en lösning på pjoblemet' säger Lovisa när vi leker. Lösningen för mig blev att be om hjälp. Mamma kom upp igår. Vi kunde vara hemma jag och yngsta dottern och jag kunde jobba några timmar. Det gick bra. Bad om hjälp av mer erfaren kollega om detta med att bedöma exarbeten. Känns bättre. Ur den där massiva farten som man inte har egen styrning av kan det utkristalliseras alternativa sätt att hantera den på, så att det känns som att man i högre grad själv styr farten. Tycker om Kabat-Zinns boktitel, "

Vart du än går är du där"...faktiskt är det så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0