överaskad

Ibland fylls dagarna med allt mellan himmel och jord. Idag har vi till exempel varit till veterinären med den ena kaninen. Han verkar frisk och kry så svackan han hade igår var förhoppningsvis bara något tillfälligt. Jag och Lovisa överaskade sedan med att baka Stompa. Det blev ett himlarns gott mellisfika. Sedan överaskade jag och Lovisa grannarna med att gå över med en påse Stompa. Det är ett äldre par där den ena av dem har brutit foten. Så vi ville bara säga krya på sig och höra om de behövde hjälp med något. Både jag och dottern blev glada när vi såg hur glada de blev. Vi gick nöjda hem igen. Mission brödpromenad, som L kallade det,  avklarat.
Ikväll satte jag in vad jag egentligen vet alltid fungerar när allt inte är riktigt i balans, träning. Jag är lite feg och svajig för att träna ute i grupp just nu så jag körde här hemma. Men Friskisdvd. En timme helt okej träning. Så himla bra av mig. Ren medicin mot stelhet, nackont, yrsel. 
 
Det är som att när både jag och maken tar en sak i taget och verkligen verkligen vilar i det så får vi en massa saker gjorda utan att de känns särskilt jobbiga. Han har t ex rensat och organiserat ett uttrymme innanför tvättstugan idag. Och han är inte ens på dåligt humör. Varsamt tassar vi vidare på den här vägen, för den fungerar bättre.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamman

Härligt alltihop du o fam upplevde igår! Kaninen frisk, brödbaket (blir så sugen, måste nog oxå snart svänga ihop ett bak), att glädja grannarna, friskisträningen och fixa till ett 'nytt' rum! Igen; häärligt! Puss&kraaam!

2013-07-17 @ 09:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0