Bokmärket

När jag disputerade fick jag två böcker och två bokmärken ihopknutna med röda snören. På det ena bokmärket står det:
Det måste finnas dagar
Då ingenting händer
Då kraven faller
Och ingen räknar
Vad du gjort
Eller inte gjort.

Det måste finnas dagar
Då tankarna vingkläds
Då det etablerade inte gäller
Och ingen bryr sig om
Vad du bejakar
Eller förkastar.

Det måste finnas dagar
Då bara du är viktig
Då relationerna vilar
Och ingen frågar
Vart du går
Eller inte går.

Skrivet av Lars Björklund, kaplan på Sigtunastiftelsen. Det är så fina och bra ord att läsa ibland. Nu stoppar jag in dom i Sörja för de sina av Kristina Sandberg som jag just nu läser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0