små vardagliga ting

Små iakttagelser eller upplevelser som får mig att hoppa av ekorrhjulet en liten kort sekund.
Idag när jag hämtat F gick vi i rask takt mot cyklarna för att hasta hemåt. Precis när vi går över asfalten hörs pianospel från de äldre barnens fritids, samtidigt tar vinden tag i en hög med ganska torra löv som virvlar över marken och liksom raspar i asfalten, Filippa stannar upp och gör mig uppmärksam på detta som jag nu beskrivit, och säger, hör mamma, det blir som en vacker musik med pianot och löven ihop. Älskade unge som vet hur.

Ett annat ekorreavhopp är när vi  alla fyra varit på badhuset i em och Lovisas hår har torkat till ett intensivt krull och man kan bara stoppa in näsan när hon sitter i mitt knä och mumsar på äppelbit och toknjuta av hennes mjuka mjuka lockar och nybadade doft.

Nu till mitt godaste te på länge. Också ett sätt att dimpa ner i nuet en stund. Ett grönt te av märket Clipper som jag läst mycket om och som nu säljs på hälsokosten mitt emot Systembolaget i den stad jag bor i. Så fina askar dessutom, vilket ju förhöjer lyxet ytterligare!
 
                                                         

Kommentarer
Postat av: Mommi

Vilka underbara upplevelser, jag njuter när jag läser! Höstmusiken à la Filippa, Lovisas mjuka lockar och ditt goda te!! Kraaam!

2011-09-02 @ 21:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0