fredagen

Kom hem efter jobbet, tokladdad för fredagsmys efter denna intensiva vecka. Vi hamnade på golvet jag och flickorna, båda trängdes i knäet och grät, allt blev fel och ingen fick så mycket plats av mamma som den ville ha. Jag snabbspolade och raderade alla myspysförväntningar jag byggt upp under promenaden hem och så började vi om. Från det som var nu (eller då). Och så blev det bättre, allt lugnade av och vi kunde må gott allihopa av att få vara nära varandra. Kvällen fortsatte på ett mer avslappnat, fint vis med god middag,  gott vin och till och med ett sällskapsspel orkades med. Nöjd med att jag inte bröt ihop och kände att allt blev fel då när jag kom hem, utan att jag kunde agera efter som jag lärt mig; hoppa av förväntningar när nuet liksom inte passar det man tänkt sig och ställa om radarn och känna in vad som just då var viktigt. Och föreläsningen gick jättebra under förmiddagen, några studenter glänste till och höjde rösten och delgav intressanta, spännande och kloka funderingar, älskar att vara pedagog när det händer, när det förändras. Men nu soovva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0