söndagsgöra

jädrar i gatan vad jag har tvättat idag, jag tror det blev fem maskiner, eller vad det sex till slut. Jag har till och med tvättat lite vinterkläder och hängt undan. Det brukar jag inte riktigt hinna med, det brukar panikbäras undan på tok för sent in på våren (sommaren). Maken och svärfar har kört till Ånge idag för att hämta en sekretär som jag köpt på blocket. Den står nu i hallen, det blev precis så bra som jag hade tänkt mig. Dels för att den passar storleksmässigt, sedan passar den stilmässigt. Sedan är det en hit att sitta i hallen, att vara i hallen för man ser fönster åt olika håll och så är det ju så fint i hallen efter tapetseringen av J Frank tapeten. Men hallen har varit ett rum som vi bara swischar förbi här i huset, på väg till köket, på väg till vardagsrummet på väg till trappen upp eller ned. Men nu kan man slå sig ner här vid sekretären. Nu ska det piffas lite runt om, en spegel, en lampa några fina fotografier, ungefär så tänker jag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0