kul dag

Idag har Filippa varit ledig från förskolan. Och vi har trots förkylningar och jobbig trötthet haft en så mysig dag där vi skrattat så många gånger tillsammans. Tänkte det var fint att få berätta! Vi hade på förmiddagen, när vi var på väg ner i trappen, en diskussion om var tomten bor, Filippa frågade mig om jag visste, jag sa typ i fjällen eller norra Finland, sen la jag till att det finns ju en del som inte tror att tomten finns alls, hon meddelade med ögonen spända i mig att tomten finns, punkt end of discussion.

Under middagen, som för övrigt borde få ett eget inlägg för den blev så god, men kortfattat var det egengjord tomatsoppa och pannkakor med rivet äppel i smeten, så diskuterades vem Mulle egentligen är. Han vill inte berätta vem han är, sa Filippa, nähä...hur menar du sa vi lite avvaktande, Filippa fortsatte, han vill inte säga om han är pojke eller flicka. De träffade Mulle i skogen i tisdags så jag antar att de pepprade med frågor då. Men vad tror du att han är då? undrade jag. Jag tror att han är både och, sa F solklart. Jaha, har han både snopp och snippa då undrade jag. Jajamensan, sa F han har snopp bak och snippa fram.

Ett annat skratt blev när F badade ikväll, med sina två barbiedockor. De tog sina dopp och de arbetade båda som partiledare. Efter så många skratt idag skulle jag nu ikväll dricka lite te och ta lite av min favvochoklad, mörk med ingefära citron, jag visste att jag lagt den på hyllan under bordet vid teven, hittade den inte. Till slut tittar jag bakom soffan där F ibland har sin surartänkarjagvillsittasjälvhörna, där låg staniolpapperet och den tomma kartongen kvar. Summasumarum idag min lilla sötarackarbusunge!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är verkligen härligt att få ta del av barns tankar och funeringar! Låter som ni haft en väldigt bra dag. Kram på er!

2010-09-19 @ 14:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0