Snorkfröken on the beach

Det är dagens muminmugg för morgonteet, för idag kändes det som vår ute, lite kallt, men det doftar lite vår. Det är en vintagemugg från 2008, den tillverkas alltså inte mer nu. Jag fick den av mina arbetskamrater i present 2008, så här ser den ut, visst är den underbar!
 

Den mugg som jag nu under vintertid annars har som favvomugg är vintagemuggen från 2007, jag tror den heter Snölykta, motivet liksom speglar kyla och krispig vintermorgon. Ser ut så här:  
  

Slutligen skulle jag just nu vilja ha muggen med muminmamman på, den är fint muminröd med bild på den lugna trygga muminmamman, vars motto är "Jag vet att vad som helst kan hända när som helst, det är det som gör mig så lugn!". Jag tycker så mycket om de orden, fast jag tycker att det är svårt att alltid leva efter dem. Jag befinner mig just nu i en stor prövning vad gäller dessa ord. Ni som också gillar muminmuggar kan ju kika in på den här sidan för där finns de allihopa. Jag tycker det är en underbar mugg för både te och perfekt stor för kaffe med lite mjölk i, också perfekt med en liten del starkt mockakaffe och varm mjölk! Eller med varm choklad i som dottern föredrar i sin mugg. www.muminmuggar.se


Kommentarer
Postat av: Maja

Är det där ett släktdrag alltså? Blev helt förvånad när kusin Eva visade sin jättesamling med Muminmuggar i julas :D Jag fick min första i julklapp jag, julmuggen för 2009. Hade en när jag var liten också men den gick sönder tror jag..

2010-03-16 @ 19:35:06
URL: http://majo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej!

Ja just när jag skrivit det här inlägget läste jag Evas status på FB, om vilken mugg hon drack sitt morgonte i och skrattade lite, det kanske är ett släktdrag :-) Kul att du fått din första mugg och den är ju också sååå fin! Kram kram!

2010-03-17 @ 12:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0