piffat

Vi har piffat lite i hemmet.
I vardagsrummet har vi köpt två små "skomakarlampor" att hänga i fönstret, blev jättefint. Och jag har köpt en vit orkidé till samma fönster till min "finkruka" som jag köpt i en speciell butik där brorsans förra lägenhet låg. Sen har vi köpt en matta, en rund brun matta som ligger perfa vid hörnsoffan, den hjälpte liksom till att samla ihop lite energi i vårt annars rätt röriga vardagsrum där vi nog vistas mest, där många olika aktiviteter ska kunna rymmas och samsas.  Lite nya kuddar i soffan gjorde den lite ny. Ett gräddvitt blockljus står kvar på önskelistan till detta rum. I vårt sovrum har magnus och pappa skruvat ihop nya garderober så att vi kan slänga några av de gamla klumpedunserna som hörde till huset. Dom nya garedroberna möjliggör, genom slänget av de gamla, att bebisen och Filippa kan sova båda två i samma rum och vi får mer plats över i lekrummet när vi flyttar på F:s säng. När man köper nya garderober så innebär det även en viss slängning av gamla oanvända kläder. Och nu ska jag slänga, jag har liksom sparat på mig kläder mycket för att vi haft så knaper ekonomi att jag nog inte velat slänga något, men det är ju ohållbart.
Bit för bit så har vi under två dagar gjort hemma lite finare, lite skönare att vara i. Och även konkret skapat plats för det lilla "sprattlet" som vi så ivrigt väntar på!

Kommentarer
Postat av: Maja

Låter ju himla fint det där! Och alltid skönt att rensa kläder. Har haft två säckar med kläder på vinden som jag bara flyttat runt varje gång jag bytt bostad men häromdagen tog jag ner dem och tokrensade dem. Blev ungefär 1/4 säck kvar, om ens det. Underbart skönt!

2010-02-22 @ 16:22:15
URL: http://majo.blogg.se/
Postat av: Patrik A

Det är alltid skönt att vara lite förberedd och har fejjat i huset innan man ska hem med småtrollena och det är ordning och reda på saker och ting!Snart kommer lillgrabben!! Det är iaf vad jag och A-S tror att det blir!

Trevlig blogg föresten!

2010-02-22 @ 16:59:25
Postat av: Patrik A

Det är alltid skönt att vara lite förberedd och har fejjat i huset innan man ska hem med småtrollena och det är ordning och reda på saker och ting!Snart kommer lillgrabben!! Det är iaf vad jag och A-S tror att det blir!

Trevlig blogg föresten!

2010-02-22 @ 17:00:18
Postat av: Sofia

Hej där! Kul att du hittat hit Patrik! Och ja, det är nog skönt med lite ordning, att få starta med viss ordning iaf, tids nog så blir det väll samma röra igen! Magnus tror också att det blir en pojke, jag mer osäker, spännande!

Maja, att slänga och rensa är skönt, ska försöka göra det mer och mer! Kommer du och Hanna upp något snart, längtar er!

2010-02-23 @ 21:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0