balansen

Vissa dagar lyckas få en bra balans. Idag har det varit, eller är det en sådan dag. Lyckades gå en morgonpromenad på väg till jobbet. Jag går alltså en längre sväng, i alla fall går jag i cirka 40 min. Sen var det givande fikasällskap vid kafferasten på jobbet. Innan lunch hann jag med att handleda klart två av tre uppsatser, skönt eftersom studenterna lämnar in sina uppsatser senast imorgon. Jag hämtade sen dottern tidigt vid kl 13. Hon hade med sig en kompis hem i em, så hon har haft roligt hela tiden. Jag hade lite tid till mer jobb, plock, tvätt dammsuga, så då kände jag mig duktig. Efter det fick jag gå på yogaklassen och att andas och släppa ner värkande axlar några decimeter var otroligt skönt. Nu lite te och eld i kaminen. Som motvikt till alla softa mjuka aktiviteter idag har det bestämts att jag ska ha mitt mittseminarium den 2 december, känns så klart gruvsamt och pirrigt. Men som motvikt till allt övrigt idag fick just den händelsen dagen i desto mer balans. Det behövs utmaningar och svåra saker också så länge de inte tar överhanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0