lite boktips

Vi läser några riktigt bra barnböcker hemma just nu, dottern väljer dem om och om igen. Den första jag tipsar om
är Amos och Soma av Ulf Stark.
Det är en otroligt vacker liten kärlekshistoria mellan två apor och även lite spännande. Kärlek och spänning!

Den andra boken som Filippa ofta tar fram ur sitt bokskåp inför läsningen på kvällen är När vi var ensamma i
världen av Ulf Nilsson och Eva Eriksson. Om en storebror som tror att mamma och pappa har försvunnit och han börjar bygga ett nytt hus för att ta hand om sin lillebror. På slutet kommer förstås mamma och pappa och allt slutar lyckligt. Men på sidan innan upplösningen darrar läppen på både dottern och mig innan vi vet att det kommer att ordna sig.
 Tredje barnbokstipset är När Siv sover vilse av Pija Lindenbaum. Siv sover över hos sin bästis. Men på natten när hon vaknar är inget som det ska, och det var inte så roligt som hon trodde att sova över. Som vanligt är både barn och vuxen helt uppslukade av Lindenbaums bilder och berättande.

  Själv plockar jag ur min bokhög vid sängen just nu Gå med dig av Lars H Gustavsson.
En mycket lättläst och mycket gripande bok om möten mellan människor. Läs den! Eller ge bort den till någon du tycker om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0