Hemma i gula huset igen

Ja, vi åkte hem ikväll, har varit så mysigt hemma hos mamma och pappa att vi liksom drog på att åka hem. Vi hade en mysig, fin rolig nyårsafton, god middag och såg många raketer. Skålade vid tolvsnåret, alltid lite högtidligt att räkna in det nya året. Filippa var vaken fram till kl elva, då tvärsomnade hon efter en godnattsaga av morfar. På nyårsdagen åkte vi skridskor på sjön, träffade våra vänner och fick födelsedagsfika eftersom M fyllde år. Riktigt roligt att ses, känns alltid synd att det är långt mellan gångerna. Igår fyllde mamma år så då hade vi lite kalas, vi uppvaktade henne på morgonen, och F höll sig från att berätta vad det var i alla presenterna. Sedan åkte mamma och jag skidor, spåret runt Öjestrands golfbana, jättefint spårat och härligt att skida lite. Efter det pulk- och kälkåkning hemma i backen hos mamma och pappa, F var modig och rasade nerför backen. Härligt att ha en pulkbacke på tomten, vi har så platt här hemma i Hsand. Idag promenixade mamma och jag ut till havet, längst ut i Juniskär finns udden där man ser det öppna havet och viken, en så otroligt vacker plats. När reste hem när vi bodde i Stockholm åkte jag ofta ut till udden innan jag åkte hem, bara för att få insupa havsdoften, men nu var det längesedan jag var där, så det var riktigt riktigt uppfriskande att gå dit idag. Ja, så har våra dagar runt nyåret sett ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0