Fredag

Skönt med fredag, fast man bara jobbat två dagar egentligen. Filippa är hemma med farmor idag, hon får börja sin "jobbvecka" på måndag. Igår jobbade hon och Magnus på Fröet under eftermiddagen, hade varit fullt upp med många barn under hela eftermiddagen. Igårkväll städade magnus på Fröet och jag städade hemma, han hann ett helt hus på några timmar, jag hann toalett och kök hemma hos oss, märkligt :-) Vi håller på och fixar i vår hall, river ner tapeter och målar tak och ska riva ut en hemsk portal/båge och istället försöka få till en helt vanlig normal rak öppning, bort med pizzaportaler! Det är trots det extra stök det innebär jätteroligt att fixa med huset, härligt med projekt. Vi har ju inte fixat så mycket inne i vårt hus och det var vi ju medvetna om när vi köpte huset att inte ekonomi skulle finnas för några som helst utsvävningar under några år då när M studerade och jag hade den lägsta doktorandlönen, därför känns det ju extra härligt att det går att börja fixa lite nu.
Idag känns det som vår när man tittar ut och när jag gick till jobbet imorse väntade man sig nästan att höra några vårfåglar. Härligt med ljus, lätt solglimtande vårluft! Nu åter till att förbereda föreläsning om lärande miljöer samt en uppgift om dito, samtidigt som filmmaterialet rullar in i datorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0