Det gick

faktiskt bra i fredags. Har varit mycket bara sedan dess så jag har inte hunnit skriva. Men, i fredags så hämtade jag ut min hyrbil och körde sedan mot Sollefteå. Det gick ju bra, det var vackert klart väder och det gick att njuta av nuet istället för att sitta och pirra sig som jag kan göra ibland, när man är i pirret ser man ju inte det vackra. Så det är jag glad över att jag klarade. Själva undervisningen var också rolig, jag älskar ju verkligen passionerat att prata om barns rum och miljöer i förskolan så det var roligt och jag var helt slut efteråt. Jag körde hemåt i mökret och spelade min "köra till Sollefteå skiva" på hög volym :-) Det var blandade låtar med allt från Winnerbäck, Tomas A Wij, och mycket mer. Summasumarum är jag nöjd med mig själv för att jag klarade av det.
Övrigt i helgen har jag varit på skidskolan med Filippa, det var jätteroligt. Hon var jätteduktig på att skida framåt, hon vurpade väll typ varannan minut men kämpade på otroligt bra. Så nu ska vi åka mycket skidor för kanske vi åker till fjällen i påsk. Sedan har vi fortsatt renoveringen av hallen, lite lister är målade och några typ av plank som ska sitta där pizzaportalen satt, vi har valt ut tapeter. Jag och Filippa tyckte det var lämpligt i den röra som är just nu i huset att dessutom börja vår uppfixning av en trapp-pall, en pall med ett steg på, hmm vad heter det? Hur som helst så målade vi den i vitt, vi höll till i köket som är det enda rummet kvar utan stök i. Undrar lite varför jag aldrig lär mig att inte röra ihop för många saker samtidigt. Det är ju en omöjlighet för en treåring att måla en pall vit på ett litet utrymme utan att det kommer målarfärg överallt. Idag har vi fortsatt projektet genom att klistra på utklippta rosor som ett kollage som vi sedan ska lacka. Det är våran "tjejpall" har Filippa hittat på. Får se om jag får till ett foto på den så ska jag visa upp denna romantiska pall! Nu softning efter terminens första Friskispass, så skönt och sååå jobbigt var det.
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0