Logistiken

Ja för det handlar ju om logistiken som min vän M brukar säga. Vilket betyder hur man organiserar t ex hur man tar sig ut ur huset med tid att passa tillsammans med trotsig treåring. Imorse var det ett väldigt logistikerande, M skulle varit stolt! Jag beskriver eftersom jag, nu när jag slappnar av i soffan efter denna dag, kan se att det gick rätt bra. Magnus skulle till läkare kl 8.30 eftersom han har pajat knäet efter badmintonspel i lördags, jag å F skjutsade honom dit, sedan lämnade jag F på förskolan iklädd pyamas eftersom de har tvärtomdag idag, innan lämningen var vi hem en sväng för att hämta gosedjursnalle som hon glömt på hallgolvet och jag ryckte åt mig hennes tandborste så hon borstade lite i bilen. Efter lämningen for jag hem och gjorde i ordning mig själv och fixade kaffe och mackor att ta med i bilen mot Sollefteå. Sedan ringde M och ville bli hämtad efter läkarbesöket, hämtade honom. Sedan tog jag vår bil och ställde den påMc Donalds och gick till Avis och hämtade hyrbil, körde till jobbet och hämtade saker till undervisningen, samt hämtade jag min kära kollega M som idag följde med till Sollefteå för att passa på att hälsa på släktingar. Jätteroligt att få sällskap, ni vet ju jag gruvade mig förra gången :-) Sen efter denna logistikens morgon har allt flytit på bra. Mamma hämtade F vid halv fyra och var med henne på barndansen. Det hade också gått jättebra. och undervisningen gick också bra, redovisningar av deras lärandemiljöuppgifter, spännande att höra vad de kommit fram till. Nu är jag rätt mycket trött, tur att inte alla dagar ser ut så här, känns skönt att "bara gå till jobbet" imorgon. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0