en morgon med goda intentioner

Imorse hade jag tänkt att jag och F skulle äta frukost i köket och inte i soffan som vi brukligen gör under vintermånaderna. Vi har också tänkt att F inte ska dricka välling alla mornar som hon också brukligen gör. Jag dukade således i köket, tände ljus, satte fram, vad jag tycker är god och även bra frukost; naturell yoghurt, hallon, bröd, smör, skinka, keso, avocado temugg till mig och två pressade apelsiner till F i glas. Jag åt rågrutor med mosad avocado, keso och skinka på, jättegott är det och mycket te till. F åt yogurt, många hallon, en hårdmacka med smör och skinka och lite apelsinjuice. Vi var duktiga och satt på varsin stol vid bordet, vi är båda väldigt morgontrötta, men till slut tyckte F att vi kan väll sitta i soffan. Så vi tog med våra frukostar och satte oss i soffan, mycket skönare faktiskt var det. Man behöver ju inte förändra allt på en gång, kan ju ta lite i taget. Vid kl nio var vi ute ur huset, F otroligt arg över att vi inte tog kälken, men den var fastklämd mellan bilen och garageväggen och jag orkade inte mecka med det, hon skrek väll halva vägen till förskolan, men sen bra. Väl där framme så upptäckte vi att de skulle åka skridskor idag, jag gick tillbaka hem och hämtade dessa. F sa att hon inte ville åka, men hade jag inte hämtat dem skulle hon säkert ångrat sig.

Nu ska jag försöka se film och arbeta flitigt ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0