att göra som man vill vara

Speciellt på morgonen kan jag tänka varför har jag inte planerat 1. vad jag ska ha på mig så att jag inte behöver i panik leta kläder 2. kollat så att rena kläder finns uppe från tvättstugan till dottern 3. packat Filippas väska med extra kläder och annat som ska med 4. packa mina egna träningskläder som ibland ska med. De flesta kvällar gör jag inte alls alla de här sakerna fast det är mitt eviga nyårslöfte att jag ska bli bättre på detta eftersom jag tror att jag blir mindre stressad och mer hel då. Ikväll dock har det hänt, jag har gjort i ordning kläder till mig och dotter. Jag har planerat lunch till mig själv. Väskan är inte gjord men det fanns mycket extra kläder i hennes skåp på förskolan så det känns lugnt. Jag har dansat ikväll kanske var det därför jag blev en bättre människa och tog tag i dessa små göromål. Dansen var ikväll, med ny rörelsekombination eller följd av rörelser och alldeles speciell musik, otroligt välgörande. Att den gör en hel och närvarande här och nu är en underdrift, tack för att det finns tillfälle att få dansa så här en kväll i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0