fin jul

ja vi har haft en lugn fin julhelg hemma hos mamma och pappa. Filippa var feberfri på julaftonseftermiddagen och har sedan blivit bara piggare. Det går bra att ta penicillinet nu när hon äter mer normalt och hostmedicinen behövs (peppar peppar) inte. Jul hemma hos mamma och pappa är verkligen lugnt och fridfullt. Jag och M har sovit till elva varje dag, Filippa vaknar vid niotiden och går då in och lägger sig hos mommi och moffa och låter sig bli serverad morgonfika i sängen mellan dem, hon tokmyser (och dom med tror jag:-)) Jag har haft tid att promenera någon timme per dag, så skönt för det är ju typ den motionsform som mest bra fungerar just nu med den här magen! Jag har till och med börja läsa en bok, en vanlig skönlitterär bok.

Nu är vi hemma i gula huset igen sedan igårkväll och det känns ovant att vara ledig, men här hemma. Det kan vara lätt hamna tillbaka i stressen som oftast finns vardagen och här i rummen. Men jag försöker slappa och leka, idag har vi byggt ihop delar av det gigantiska polislegot Filippa fick av Magnus, det krävdes koncentration och tålamod. Perfekt mot fladdriga stresstankar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt att Filippa är friskare! Tack för fina julklappar och Gott Nytt År! Kram!

2009-12-30 @ 14:56:25
URL: http://idaspoesi.blogg.se/
Postat av: a-s

njut av ledig tid... snart blire liv i luckan:) god jul å gott nytt år!

2010-01-02 @ 08:34:17
URL: http://www.ekenbergskan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0