regnig lördag

som började med att jag vaknade kl 4, som jag gör ganska många nätter och kan inte somna om. Det är som att hjärnan går igång på studs med saker jag vet att jag ska göra, tänka på eller ta tag i. Jag somnade dock om i natt efter kanske en timme och fick lite sovmorgon, så det gick ju bra. Jag vet ju förnuftigt att jag inte kan åtgärda något som helst kl 4 på morgonen men det hjälps liksom inte när man ligger i sängen. Ska försöka hitta något sätt att tänka på som gör att jag inte startar igång hjärnan så mycket. Yogan börjar till veckan och det brukar vara till hjälp för den allmänna stressnivån. Annars har vi idag i regnet varit och shoppat plastlådor till urväxta kläder för dottern, samt fler tvättkorgar. Tvättkorgarna är en lösning på det enorma tvättberget som dränker vår enda tvättkorg. Nu tänker jag mig att vi sorterar upp smutstvätten så att vi bättre kan se vad som mer akut behöver tvättas. Får se hur det fungerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0