oroshjärta

Hemskt att resa bort när dottern är sjuk. Knappt att jag klarar det. Jag ska ju bara till Karlstad till på fredag och blir hon sämre kan jag ju avbryta och åka hem. Men ändå, jag vill sitta bredvid och hålla handen, hämta dricka, pyssla om, smeka lillkinden, lyssna när hon andas när hon sover, kontrollera så att jag ser minsta vink till förbättring eller om hon blir sämre. Och nu ska jag släppa och åka iväg. Det är inte det att jag tror att M inte klarar det, men jag vill helt enkelt vara där hon är när hon är sjuk. Jag åker iväg helt i jobbsyfte att knyta kontakter och lära känna nätverket inom barn och barndomsforskning. Så baske mig hoppas att detta ger väldigt mycket när det kostar så mycket att åka iväg. Håll tummarna främst för att F är bättre imorgon och så en liten tumme för mig på torsdag eftermiddag när jag presenterar min forskning för sveriges ledande pedagogikforskare.

Kommentarer
Postat av: Ida

Fin låt! Jag ska hålla tummarna för dig! Ge F en krya-på-dig-kram från mig!

2009-08-19 @ 04:52:47
URL: http://idaspoesi.blogg.se/
Postat av: Linda-Marie

Antar att du redan presenterat ditt arbete men jag hoppas att det kändes som det gick bra...Hörde och såg nyss din lilla dotter ute, på håll lät hon pigg. Hoppas kvällen o morgondagen går snabbt för dig, förstår att du gärna vill hem. Kram

2009-08-20 @ 14:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0