lyxigt

Idag så tog vi upp egen potatis ur landet till middagen, den var så god, till och med Filippa åt flera potatisar! Min man kan göra världens godaste köttbullar och det åt vi till med lingonsylt! Till kvällsfika åt vi hallon från våra buskar med lite vaniljyoghurt, också mums! Jag tycker det är så lyxigt att få plocka och gräva upp saker i min trädgård! Idag har jag hämtat två lyxpaket som jag beställt, det ena från René Voltaires hemsida http://www.reneevoltaire.se/ med Bovetecrunch, sesamkex och fiberlakrits, bara goda nyttiga ekologiska saker, utan så mycket gifter och konstiga konserveringsmedel. Det andra paketet var en kofta, en klänning och strumpbyxor från Gudrun Sjödén, jättefint alltihopa. Jag var in på hälsokostaffären idag och frågade vilka schampon och lotioner de hade utan parabener. Tjejen visade en burk som hon påstod inte innehöll några konserveringsmedel, jag läste vidare på burken och den innehöll tom Butylparaben, den farligaste av dem alla. Ett schampo hittade jag i alla fall helt utan parabener. Jag har totalrensat i badrummet och sanerat på parabener och andra konstigheter. Gör det ni också.

Kommentarer
Postat av: Ida

Gud så hungrig jag blev när jag läste ditt inlägg :-)

Intressant det där med parabener, du gjorde mig sugen på att kolla upp vad burkar och tuber i mitt badrum innehåller. Så kan man kanske göra ett klokare val nästa gång man ska inhandla nytt! Samma är det ju med maten man äter, ibland kan jag bli så äcklad när jag läser innehållsförteckningen på något jag nyss tryckt i mig... Det finns mycket dålig mat. Men det finns även mycket bra, god och nyttig mat som är värd att inhandlas!

Hoppas att resten av din första arbetsvecka blir fin!

Kram Ida

2009-08-11 @ 04:04:30
URL: http://idaspoesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0