idag

är vi hemma igen efter några dagar i Stockholm. Det känns skönt att vara hemma efter all inspiration i storstan. Vi har varit mycket i Sjöstaden och umgåtts med brorsan, hans sambo och Filippas kusin. Dom bor i en fantastisk lägenhet med härlig balkong där vi fick den mest underbara pasta som bara min bror kan laga.  Vi har också vandrat runt på bryggorna, ätit asiatisk lunch tillagad så fräscht och urgott. På onsdagskvällen efter balkongmiddagen åkte vi tvärbanan till Liljeholmen och tunnelbanan till hotellet i Västertorp. När Filippa satt sig på sitt säte på tåget och iakttog alla människor som i den sena kvällen klev av och på tågen, kände jag att det är så viktigt med dessa möten av mångfald och olikhet. Det jag saknar i en mindre stad är variation, mångfald och olikheter och jag tycker det är viktiga erfarenheter att ge Filippa. Saker, människor och platser kan vara på många olika sätt, normen blir inte så snäv som den ibland kan upplevas i en mindre stad. Jag vill att hon ska få dessa erfarenheter och genom detta känna en trygghet i sin egen särart. Nu känns det som sagt ändå skönt att vara hemma, för vi bor ju så vackert nära hav och landskap, men vi mår bättre här hemma när vi andats lite Stockholmsluft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0