så gick det

Efter en stund knackade en god vän, kollega, på dörren och vi gjorde sällskap ner på stan för en lunchrunda. Var jätteskönt att träffa någon och att gå ut en stund. Efter lunchen bestämde jag mig för att jag behövde träffa min dotter en stund innan kvällens möte. Jag bestämde mig därför för att hämta henne kl 15. Sedan jobbade jag effektivt igenom nästan hela den filmsekvens jag för närvarande håller på att transkribera. Jag mötte henne ute på gården i stor kram och med ett Mmammma! Dom finaste pedagogerna jag känner berättade att hon väntat och längtat hela dagen efter mig. Vilken tur att jag gick på magkänslan och hämtade henne och inte jobbade hela tiden fram till mötet kl 19 för att sedan komma hem när hon sov. Vi var tillsammans och planterade frön till kommande växter och lekte att vi gick på bal, superhärligt! Nu ska jag ta en kopp te i soffan med M!
Kramen! 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Som du kanske har märkt så har jag tagit bort min blogg. Jag tappade inspirationen pga en jobbig människa som skulle lägga sig i allt jag skrev. Men jag lovar länka om jag startar en ny någon gång i framtiden.

Vi har fått dagisplats till Arvid (100 meter hemifrån) från mitten av augusti. Så det känns skönt att vi kan börja jobba båda två när vi planerat att börja. Jag hoppas dock att sommaren ska gå väldigt sakta för det är en väldig lyx när den ena är föräldraledig.

Jag sitter nu på mitt nya jobb (samma företag) och jag trivs kanonbra! Har fått många goa arbetskompisar och nu räcker det med en promenad för att komma till jobbet (förr fick jag köra över en mil).

Efter årsskiftet finns det planer på husköp, så det ska bli spännande att se vad som händer.

Ser fram emot att träffa er i sommar, sola o bada i stugan o bara mysa :-)

Kram!

2009-04-26 @ 02:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0