fredag

Jorå handledningen gick bra, men vi höll på i tre timmar så jag var rätt slut efteråt. Men efter lunch så tog jag tag i kanske hälften av kommentarerna så det kändes bra att börja någonstans. Mest pet är det i själva strukturen; upplägget av kapitlet, även pet i språket och i begreppsanvändningen. Det här ska ju bli avhandlingstext, så det är ju rätt spännande skrivning, för det känns liksom "på riktigt"!
Efter jobbet handlade jag på stan, på systemet ett riktigt gott rött ekovin, hette ngt med Adobe, Cabernet druva, bärigt och fylligt smakade det. Sedan var jag på ostaffären som öppnat i vår lilla stad, oj vad mysigt det var att provsmaka ostar! Köpte en bit Morbier och en bit Prästost. Väl hemma gjorde vi egen Gulaschssoppa som blev supergod, speciellt med Morbierosten till :-)
Sötungen sover nu, hon är väldigt pigg för att ha feber, men till slut blev hon trött. Imorgon kommer jag att berätta om att vi bjudit hem alla föräldrarna  (alltså mina och makens) hit på middag, vet inte i vilka ljusstunder vi får för oss sådant.
Nu till mys nere!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0