länge sen sist

Jo, det var ju ett tag sedan, men jag gör ett litet bloggande ikväll! M är hos en kompis och nere är det middagsdisk så då stannar jag ett tag till här uppe på övervåningen! Vi har nu semester och det är ju underbart, mest härligt är det att inte måstesakerna tar sån plats och att vardag kan få se lite hur som helst ut. Vi har väll mest varit hemma, något besök hos mamma och pappa, men det är skönt att vara hemma. Det har också  varit skönt för Filippa tror jag, det kan ju vara lite ovant att helt plötsligt få mycket hemma tid när man alltid är på förskolan annars. Den första veckan var lite ovan, hon kom liksom inte igång med några lekar direkt utan ville vara mig jättenära. Så då var vi det, jättenära och gjorde många saker tillsammans, gungade jättelänge och jätteofta, läste bok prick när hon ville. Nu när några dagar har gått har jag börjat smyga in lite mer saker som vi ju också vill göra på semestern, lite fix hemma, t ex projekt storstäda köket har inletts, skåp har börjat torkats ur och mer än så har vi inte hunnit, jo M har skurat ren spisen och det var rätt ingrott, hemskt! Men då har hon lekt mycket med grannkillarna och haft jätteroligt med dem. Jag har vansinnigt ont i en axel så jag ska inte fixa allt för mycket, jag vilar och stretchar emellan. Jag slet hårt på jobbet sista veckan med mkt datortid så jag vet inte om det hände ngt med axeln då. Men det hjälper att göra varierande saker, igår joggade jag när gympan var inställd och det var skönt. Vi har badat i havet vid tre tillfällen jag och Filippa, Magnus bara en gång, han är lite fegare :-) Men det är ju något så sinnligt underbart med att bada i havet och F älskar det vilket gör mig glad! Nu ner till stöket i köket, om jag inte får alltför on i axeln ;-)
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0