Oops fredag igen!

Ja tänk, den här veckan har varit fylld av upplevelser. I måndags åkte jag tillsammans med annan doktorandkollega med femtåget (på morgonen, eller natten) till Örebro. Tokhemskt att stiga upp så tidigt. Men i Gävle ljusnade det och sedan blev man lite piggare. Det var en nätverksträff med mycket intressant och lärorikt att ta till sig. På tisdag kl elva på kvällen var vi hemma igen, kort och intensiv tripp. Jag spenderade förmiddagen på onsdagen hemma med dottern, vi lekte och myste. Hon föredrar helt klart pappa efter min lilla tripp, när jag hämtade på dagis igår undrade hon vart pappa var, skulle inte han hämta...hmm jag vet att det är bra att hon väljer pappa eftersom hon ofta är rätt mammig, men ändå... ;-) En bra upplevelse till var onsdag em med handledning, jag har en sådan fantastisk handledare, det var en sån där handledning när jag känner att jag vill direkt sätta igång med det vi pratat och diskuterat, vilket är en härlig känsla. En annan stor sak den här veckan är att dottern nu definitivt inte vill kissa i blöjan utan i pottan och på toan, även på förskolan gäller detta. Vi är helt förundrade, även om det förstås är rätt normalt för hennes ålder att börja vilja bli av med blöjan. Mannen har två omtentor imorgon så jag ska gå ner nu för lite te och lite diskussioner om dels svenskgrammatik, dels globalisering, tur att man är mångfacetterad, :-) inte, jag har inte koll på ngt av det, men jag låtsas så han får öva sig!

kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0