Vardagskärlek!

Ja så tänkte jag imorse när jag kom ner i köket och skulle fixa frukost. M äter alltid frukost före mig så han var på väg, jag tog fram fil och päron, och eftersom jag noterade igårkväll att det inte var så mycket fil kvar, så blev jag förvånad över att det var kvar. Vad har du ätit eftersom det är så pass mycket fil kvar frågade jag, jag åt ingen fil, sparade till dig, tog mjölk å flingor istället säger han. En kärleksförklaring mitt i vardagsstresset och morgonrusket! En annan sådan smula kärlek idag när jag mötte upp dottern efter hennes sångstund på biblioteket, hon utbrister till alla barnen Nu har min mamma kommit hem! Eftersom jag jobbat extremt mycket och varit borta på kvällarna den här veckan var det så härligt att höra. Och ikväll har vi hela familjen städat föräldrakooperativet, och det gick bra, dottern stupade i säng när vi kom hem vid åttatiden, men det kändes bra att göra det ihop faktiskt. Ytterligare en fin sak idag var att jag fick ett litet litet rosa hjärta av min bästaste arbetskamrat att ha i handen eller fickan på min presentation på tisdag.  Jag tror på att det är viktigt att i vardagen öppna upp för sådana här och liknande små korn av kärlek och glädje och att vara tacksam och lycklig över dem. Kanske ett sätt att undvika för snabbt rullande vardagstristess och att, med risk för att använda utnötta ord, uppskatta det lilla i det stora.
Som jag brukar ska jag nu gå ner och ta en kopp te och mysa lite i soffan framför brasan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0