Cabaréhelg

Halloj!
Ja det har varit en Cabaréhelg. I fredags såg vi Teater Väster´norrlands uppsättning av Cabaré, oj så fantastiskt bra det var! Livet är en cabaré sjöng Sally Bowles! I lördags hade vi fest på föräldrakooperativet, också en skoj kväll, mycket dans så det var kul, med massor med bra musik, en pappa hade laddat ner massor med olika låtar och stilar! Idag vardag igen, men med min numera ständigt lekande dotter är vardagar inga problems alls. Hon har en liten pappkartong nertryckt över huvudet mest hela tiden, det är soppskålen och hon är Emil och jag är Alma (hon säger Amla :-)) och när vi tar på overallen på morgonen är det Emils finkostym för vi är på väg till Mariannelund. Ungefär i två månader bakåt har jag ju tryckt ner henne skrikande i overallen så den här leken är ju som en dröm. Vi tar vagnen till Fröet eftersom hon då sitter i hästdroskan bakom Lukas (Emils häst), folk tittar lite konstigt, men men. Väl framme på förskolan så tar våra underbara pedagoger vid, de är då doktor och någon blir Alma då efter mig och någon är Alfred. Emil själv har inte riktigt tid att vinka till sin mamma men jag snor åt mig en kyss innan jag går. På dansträningen ikväll träffar jag ju en annan Fröetmamma, hon hade jobbat på förskolan idag och sa, vilken rolig dotter ni har, jo sa jag.... hon hade som vanligt vagnat barnen till sömns ute och då kikat ner i Filippas vagn, hon låg med pappkartongen på huvudet, ska hon ha den på sig hade mamman viskat till närmsta pedagog, jo hade hon väst tillbaka, hon är Emil! Visst är det fantastiska pedagoger! Kramar från mamma Amla som nu är trött i benen efter en massa dans och ska gå ner och ladda med te inför färden till Mariannelund imorgonbitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0