måndagkväll

Idag har vi båda jobbat, känns längesedan. Men det är roligt när man har massor att berätta för varandra vid middagen. Appropå middagen tänker jag nästan att jag skulle skriva matblogg istället för vanlig blogg bara för att jag tycker vi äter så god, bra och rolig mat ibland! Idag gjorde vi köttfärssås, en rätt vanlig med lök, krossade tomater och morotriv i. Fullkornsspaghetti till och även strimlad vitkål till, ångkokta broccolibuketter med parmesan på, körbärstomathalvor med färsk basilika och olivolja på och lite rivna morötter som alla utom jag åt eftersom jag inte tål rårivna morötter. Vi lyssnade på Pippi på barnradion till efterrätt, men tog även blåbär och vaniljdessert yoghurt till efterrätt, så gott och så nyttigt! Ikväll har jag bakat ett recept på en limpa med lite ditt och datt i, basen var av dinkelfullkornsmjöl och rågmjöl och sedan var det några aprikoser i, cashewnötter, pumpakärnor, linfrön, solrosfrön. Ska ner och provsmaka nu! Annat skoj idag är att vi fått en inbjudan till en namngivningscermoni, vänners dotter som ska få sitt namn. Vi blev alla tre glada i morse när vi upptäckte brevet i lådan!

Hejs svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0