Mullelopp och bröllop

har det varit i helgen. I fredags skjutsade vi ner Filippa till mormor och morfar sedan gick vi på stan och sedan hem t Hsand för bio och myskväll hemma sedan. Roligt att gå på bio, vi såg Underbar och älskad av alla, bra och roligt vi har båda läst boken och skrattat mycket åt den. Igår lördag fick jag ingen sovmorgon eftersom det har vairt Sätt Sverige i rörelse helg och våran lokalavdelning hade lite olika aktiviteter. För barnen ordnade vi då mulleloppet som ca 50 barn och föräldrar sprang tillsammans med mulle, uppskattat och roligt. Efter det var det bara att hasta hem och göra iordning allt inför brölloppet vi skulle till. I Skogs kyrka, vi visste inte var den låg, men hann i tid i alla fall. Jättefin vigsel, bruden sjöng och det var nog inte ett öga torrt, väldigt fint. Sedan åkte alla tillbaka till hsand och vi hade fest i logen här i stan, också en rolig kväll. Vi softade en stund i soffan innan vi drös ner i sängen och sov till elva. Magnus skulle golfa vid tolv så han åkte efter en stund med grannen. Jag har läst DN i en evighet och druckit massor med te. Nu har jag plockat lite i sovrummet, startat tvättmaskin. Filippa kommer hem i eftermiddag så mamma och pappa äter nog med oss, mysigt att träffas en stund. Funderar på en promenad nu, men det regnar rätt mycket stundtals, fast jag kan ju ta med regnjackan!
Ja vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0