Skön lördag

har det varit och är idag. Vi vaknade vid klockan åtta och Filippa var då pigg och vi var mindre pigga, men det var såååå skönt att inte ha någon tid att passa, Skogsknoppgruppen har ju startat kl 9 rätt många lördagar nu. Det är ju så kul bara man kommer iväg till skogen men lite jobbigt att passa tiden. Men, idag softade vi och på förmiddagen drönade vi runt i huset, vi har börjat städa i Filippas rum den del som vi har som arbetsskrivbord. Känns bra att ha börjat även om det inte är klart. Vi vandrade ner på stan, sötungen ville inte sova så nu har hon precis slocknat direkt efter "vänge", knäpptyst i hennes rum. Var tänkt att leta jeans till mig själv, men utbudet är ju inte alltför stort här i stan så det blev inget, vi handlade till Filippa istället, mycket roligare. Hade lite rabattkupponger på Lindex så där handlade vi en jeansklänning från Fix som är så fin och så några basplagg, jag hittade en jeanskjol till mig själv. Sedan var vi på Åhlens och där hittade vi från Pippikollektionen ett par röda byxor, brun t-shirt och en randig mössa, jättefina och Filippa själv tycker verkligen att hon är sååå fin. Vi bestämde att farmor och farfar skulle handla med sig fika hit så dom kom just när vi promenerat hem. Mysig fikastund. Vi kom som vanligt på för sent vad vi skulle äta för middag, men Magnus panikhandlade på Ica och sedan blev det en god Thaiwokgryta men fläskfile och kokosmjölk och lite annat smått och gott, Filippa gillade det också. Mest poppis var förstås hennes glass-strut som hon fick till efterrätt! En redogörelse av dagen hittills, summa sumarum en skön lördag!
Krams!

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Tjenis! Såg att du kikat in hos oss på familjeliv, och därmed så hittade jag den här länken. Det var som värst, en blogg!! Så kul, lägger genast till den som favorit så kan jag ha ite koll på vad som händer :)
Tack för senast, så mysigt att träffas så där "spontant". Ger så mycket och inte behöver man planera så mycket heller, mysigt! Vi har det bra, Sanna sover lite si och så på nätterna så jag är ganska mosig på morgonen.... Tack och lov för sådana super-grannar som hjälper oss med lämningen!!
Vi hörs snart, kram,
/M

2007-10-23 @ 12:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0