Sitter här igen

och nattar min dotter. Det är ju sent och hon var uppe inatt så det verkar som om hon kommer att somna. Igår hade vi en liten middagsbjudning här hemma, två av mina äldsta kompisar med familjer var här och åt middag. Vi har väll inte direkt träffats så ofta eller kanske egentligen aldrig med familjer tillsammans, men det gick ju faktiskt bra, varför nu det är så förvånande, hmm. Men man känner ju inte riktigt varandra som vuxna och vi har inte sett varandra så mycket sedan vi var tonåringar, men det kändes roligt att vi kunde ses. Vi gjorde god mat som uppskattades, grillade lite olika spett och jag gjorde en potatissallad med en grön dressing av lite olika örter och ägg som skulle mixas, ur Anna och Fanny Bergenströms kokbok,  och en pastasallad ur samma bok. Roligt att laga mat och bjuda på. Ikväll åskade det och sedan vi fick barn så tycker jag det är lite läskigt med åska, har bara tyckt att det varit mysigt förut, men man känner sig så liten och maktlös när det mullrar och blixtrar som värst. Det känns fortfarande ovant detta med bloggandet, men jag ska pröva någon kväll till tänkte jag.

Vi hörs!
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0