Måndagsfix

Idag har vi varit hemma och donat och grejat. Vi kom tidigt hem från Umeå igår för dottern vaknade med hög feber och det kändes skönt att komma hem. Idag är nog febern lägre men hon hostar och är snuvig, typiskt, vi som ska åka till västkusten på lördag, hoppas hon blir bättre. Donandet har bestått i tvätt, städat under diskbänken gjorde mannen, sedan målade han klart detaljer på garaget och jag packade upp alla kläder från vår umeåtripp. Jag lyssnade på Sommar under tiden, det var hon Mia Törnblom, tror jag hon heter, som skrivit en massa böcker om självkänsla och personlig utveckling överhuvudtaget. Det var en ganska lättlyssnat program, bra musik, bra peppsnack om att inte ta på sig offerkoftan" i sitt liv utan försöka se möjligheter och vara glad, även om att vara tacksam. Jag tyckte om att lyssna på henne just för att det fick mig att tydligt se att det är så lätt att bara stressa igenom sin semester och tänka men snart så ska vi mysa, slappna av osv och så har semestern gått. Vi är ändå rätt bra att göra vardag till fest här hemma och det gillar jag, det kan ju vara så små saker men som ändå bryter av familjeföretagets dagliga sysslor. Nu ska jag dock stryka lite, jag har emellrtid strykbrädan precis i dörröppningen till vår övre balkong, där man har vidunderlig utsikt, man kan till och med se lite hav däruppifrån, förgyller ju strykningen!
Kramsålänge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0