Idag har jag jobbat

första dagen efter semestern. Lite lugn start med läsning hemma under förmiddagen, ska läsa till ett seminarium på onsdag, hann inte så långt idag, trögt att få igång engelskan igen. Men jag fortsätter imorgon. Mannen och dottern hälsade på hos svärföräldrarna på förmiddagen så det var lugnt här hemma, ovant att vara själv hemma, det händer ju inte så ofta. På eftermiddagen satt jag på mitt rum på jobbet, läste massa mejl först, och gjorde lite enklare fix, sedan mejlade jag studenter jag ska handleda och det kändes bra att få det gjort. Sedan hade jag ett litet samtal med min chef om i vilka kurser jag ska undervisa förhandlade bort en kurs som jag gruvat mig att ha för den kräver så mycket inläsning på områden jag inte behärskar alls. Jag hann också med att dricka kaffe med två arbetskamrater, trevligt mycket! Sedan har jag varit och klippt mig och det var så skönt, mycket kortare blev det och upplyftande för hela humöret att få bort lite hår! Ikväll har vi varit ute på tomten och vi har äntligen satt ihop en liten trädgårdskompost så nu kan man rensa ogräs och veta var man ska slänga det, super! Filippa har badat ikväll och tvättat håret vilket är en kamp att göra nuförtiden, vet inte vad man ska göra för att förenkla den proceduren, hon gallskriker och vi får tinnitus.
Tjing vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0