Ensam hemma

eller kanske inte ensam, Filippa ligger och sover men maken är på fotboll ikväll, Giffarna-Häcken. Filippa har varit på förskolan idag första gången på riktigt efter sommaren. Det hade gått så bra, hon var glad när Magnus lämnade henne, dock hade hon inte somnat men det gör ju inte så mycket. Hon somnade rätt tidigt ikväll istället. Så då fick jag en massa tid över, ringde ett samtal till min kusin och det var jätteroligt att prata en stund sedan har jag suttit lite och grejsat här vid datorn och nu ska jag nog ner och göra teet.
Det är skönt att vara lite ensam vissa kvällar, förut för ngr år sedan tyckte jag inte alls det, men nu är det världens lyx att få göra vad man vill, vara var man vill, se på tvn vad man vill, lyssna på prick den musik man vill.
Imorgon skönt med fredag, ska försöka vara supereffektiv på jobbet så att det riktigt känns skönt med fredagsmys sedan. Målet imorgon är att skriva en inledning till kapitel två i avhandlingen, som är mitt teorikapitel och förmodligen det svåraste att skriva, men om jag siktar på inledning så blir det kanske ngn mening skriven i alla fall. Jag skriver imorrn och berättar hur det gick.

Kvällens musik: Tomas Andersson Wij
Dagens tråkigaste: att Magnus inte fick det lärarvikariat vi så mycket hade hoppats på. :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0