Födelsedagsförväntan

Imorgon är det födelsedag. L fyller fyra år. Tycker så mycket om just kvällen innan födelsedag. Barnsligt förtjust i att slå in de finaste presenterna och ivrig och förväntansfull att se hur de tas emot vid öppnandet. Tårtan som ska finnas på morgonen är gjord. Har bakat sockerkaka i hjärtformen, som sig ska. Filippa och jag har garnerat och pyntat. Det ska vara fint i köket när vi morgonfikar, så ny duk är på plats och tom vårligare gardiner byttes till. Jag har några sådanadär måstegörasaker inför flickornas födelsedagar. Naturligtvis blir det Lovisas födelsedag imorgon oavsett alla de här sakerna. Det vet jag, men vill ändå att det ska vara det bästa när man fyller år.  Bara pytteyttelite  klagar jag på att jag är dyngförkyld med ganska ond hals. Det är lite orättvist. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0