Min alldeles egna bok

Jag har fått en alldeles egen kokbok i födelsedagspresent av Erik, min bror och hans Kristin, min svägerska. Kokbok är egentligen för futtig benämning på den här boken. Sofias bok -mat, smak och minnen är titeln på den. Med de allra mest sofistikerade bilder på mat, på platser som finns i vår familj såsom fjället, Nora, Juniskär, på vår familj, på flickorna, på mamma och pappa, på Erik och mig som små, är den här boken fylld med så mycket värme och omsorg att jag blir liksom tårögd varje gång jag öppnar den. Det finns recept som Toast på Hamrafjället, Poffens sommarglass med marinerade bär, Boeuf Bourignon enligt brorsan, Mammas och pappas stomp, Makaronipudding, Kristins fläderpsrfait med basilikasocker, kaksmulor och kanderade blommor... Recepten är så fin skrivna och det känns som om allt är lätt som en plätt. "Var snabb med köttet, lyft upp det och sköt om det under tiden du steker det" eller "nu är grunden klar och du kan ta en paus och servera dig själv ett glas champagne..." (ur Oxfilécarpaccio). Ja ni förstår ju att det är en kokbok utöver det vanliga. Min alldeles egna.








Kommentarer
Postat av: Maja

Wow!Jag blir alldeles hänförd, vilken helt fantastisk present!!

Svar: Ja, den är verkligen fin! Hoppas du kommer och hälsar på snart så kan bjuda på något ur den! Kram!
poffens.blogg.se

2014-06-17 @ 23:28:14
Postat av: malin

Finare present kan man nog inte få... Vilken skatt!

2014-08-29 @ 15:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0