Jobba jobbet idag

Till veckan sjösätter vi den kurs som jag i huvudet planerat sedan hösten 2011 då den nya förskollärarutbildningen startade. Vår första kull har nu hunnit till termin 6 och till kursen Lek som redskap för utveckling och lärande. På 15 hp ska vi nu försöka ge studenterna kunskap om leken som väsen och fenomen genom att föreläsa om teorier och perspektiv som präglar lek och barndom, seminarium om makt och välreglerad frihet i relation till barns fria lek, workshops om rollspel, drama, tidsresor. Hela kursen avslutas med att studenterna arrangerar och bjuder in förskolebarn här i kommunen till lekeorkshops under en halv dag. Jag och mina kollegor är taggade till tänderna för denna kurs. Måtte studenterna känna hur mycket vi planerat och förberett för att det ska bli så bra som möjligt. Det är därför jag jobbar idag. Trots att vi alla hostar och snuvar och bara borde vila istället. 


Kommentarer
Postat av: mor

Så härligt att kursen nu är igång! Känner på mig att den blir superbra! Du (ni) har förberett den så väl! Fast inte bra att måsta kämpa med förkylning i kroppen, hoppas den ger sig av snarast! Kraaam!

2014-04-07 @ 15:31:47
Postat av: Anonym

Låter som en rolig kurs! Ser med spänning fram emot workshopen!
Lycka Till!
Kram Linda Vibegg

2014-04-10 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0