En piruett i nuet

Blåsig dag som inneburit mycket plock och stök här hemma. Ansvarsfulla husägare renoverar iaf någonting under sommarmånaderna. Vi tänkte att altanens staket var illa däran och började således skrapa och målartvätta idag. Stortjejen flydde smart till kompis med pool.

Dagar hemma med lite extra stök gör mig lite tankspridd. Tyvärr. Att ha förmånen att få umgås med en treåring ställer krav på skärpa och fokus i samtal som inte godtas med virriga förklaringar på ändlösa varförfrågor. 'Men mamma, fortsätt pjata' säger Lovisa när jag liksom stannar av mitt i meningen. Eller när jag suckar lite på den hundrafemtioelfte varförfrågan och hon säger, 'nu kan du säga däjföj mamma' och ler med glimten glittrande i ögonen. Jag resignerar och tänker att nu gäller det att skita i funderingar och hänge sig åt denna underbara. Jag dricker kaffe på altanen och vänder mig om för att se var L är, då står hon på trappen till friggeboden i sin rosa tyllkjol och gör en piruett runt samtidigt som hon i ena handen som mikrofon sjunger inledningsfraserna i heartbreak hotell. Det blir inte större än så. Varför är det så svårt att tänka rätt. Här och nu och just därför alldeles alldeles tillräckligt.


Kommentarer
Postat av: mimmi

Totalt underbart att få uppleva en piruett av lillprinsessan just då när du så mycket behövde den! Puss!

Svar: :-) Ja de finns ju där, piruetterna, bara man kikar upp! Kramar!!!
poffens.blogg.se

2013-07-23 @ 21:50:56
Postat av: mimmi

Ja, just så!! Kraaam!!!

2013-07-23 @ 23:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0