påfylld

Ruggig och dan tog jag på mig Ylletklänningen och virade mohairsjalen runt halsen och tog bussen ner till Sundsvall för att träffa mamma och gå  på konsert. Redan på bussen, där jag i lugn och ro läste DN, kände jag att jag gjort rätt val. Melissa Horn var vansinnigt galet helt otroligt bra. I sin ärliga autentiska enkelhet framfördes den ena mästerverket efter det andra. Hon hade fyra duktiga musiker med sig. Ståbas, gitarrer, munspel, slagverk...Inspiration.
Falla fritt blev en favorit genast. Hennes röst går rakt in i mig och är så omedelbar och så engagerad. Den inleds med dessa rader.
Vad vill du säga när allting blitt sagt?
Vad vill du känna när någon tagit din makt?
Du vill att jag ska sjunga men bara om sånt som hör till sitt
Men ska jag sjunga så ja då ska det finnas tid att sjunga fritt 

Även Jag saknar dig mindre och mindre. Som inleds Jag går i vinterskor på hösten alltid förberedd för storm...

Jag är påfylld med energi trots den eländiga förkylningen. Mot fredag och helg. Tack mamma för det finaste konsertsällskapet!

Kommentarer
Postat av: Maidie

Tack själv du älskade dotter! Att dela upplevelser som konserter och dansföreställningar med dig är en höjdare varje gång! Och jag tyckte så mkt om Melissa! Så naturlig, rak och tydlig, så befriande skönt att slippa show-jargong och tex klädbyten mellan sångnumren! Jag kände mig fylld av mycket positivt i morse, blev en härlig tur runt Juni och senare tog jag t om fram dammsugaren (tungt vidunder!)drog runt den före kaffet så nu sitter jag och njuter av gott fika och ser på de dammfria golven. :) Ses imorrn! Ha en trevlig kväll! Kraam!

2011-10-21 @ 15:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0