idag

gjorde jag middag, maken och pappa var på golfbanan hela eftermiddagen och jag och mamma hängde på Svartviksstranden med barnen. Underbara vågor, varmt vatten, mycket vind. Men sen då så gjorde jag middag som blev lyckad så jag tyckte den förtjänade en beskrivning här. Jag stekte på fläskfilé med rosmarin blandade med chorizokorvbitar. Sedan fräste jag hackad fänkål med palsternackhack och vitlök, fräste champinjoner med lite vitlök. Gjorde fullkornscouscous i en skål, blandade med allt fräset plus lite fint strimlad krispig sallad med hackade färska örter, jag tog basilika, salvia och timjan. Blandade allt väl och saltade och pepprade lite till. Så på tallriken samsades lite kött, lite korv och couscoussallad med en klick cremefraiche och sambal oelek. Det blev så gott. Till dessert blev det en vaniljglass klick, lite vispad grädde, färsk papaya och passionsfrukt skrapad över och till det drack vi vitt mullbärsblad te. Mumsigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0