En jobblördag

Ja, idag har jag suttit på jobbet och skrivit och läst. Otroligt fint väder så det kändes lite trist med har man deadline så har man. Är ändå så förkyld att det var rätt skönt att sitta inne och jag fick faktiskt rätt mycket gjort, man vill ju bli klar så då speedar man på lite extra. En till doktorand jobbade idag och det var lite skönt att inte vara helt ensam där. Vi mysfikade lite när jag kom hem, resten av familjen har varit ute hela dagen, tittat på hästarna vid stallet och varit på stan. Dottern kunde absolut inte förstå varför inte hon fick rida på Lukashästen (Emils häst) när hon ändå stod så nära. Typiskt att hon är så uppslukad av hästar för hennes föräldrar är ju tokallergiska så det kommer ju aldrig att gå. Får se om momme och moffa kan rida med henne ngn gång. Nu kommer en sak som förmodligen bara för en småbarnsförälder är så viktig att den nämns i en blogg, men, dottern har idag bajsat på pottat och det var så stort! :-) Hon var rätt stolt själv också! Önskar att hon skulle somna nu så vi kan gå ner och softa med en film vi hyrde igår och fler koppar grönt och vitt te! Men jag hör att pappan mummel läser Emil boken så säkasamt han kan för att hon ska somna!

Hejs svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0