Vardagsfundering

Imorse tänkte jag när jag lämnat Filippa på förskolan och var promenerandes på väg till jobbet att det är rätt okej med vardag ändå. Vi hade haft en morgon med fika i hennes rum för hon ville inte lämna legobyggandet, hon satt på pottan och det blev i och för sig lite stressigt eftersom hon gillar att sitta där även om hon inte kissar, tror det är för att vi alltid sitter bredvid henne och läser böcker eller pratar, det blir en trevlig stund. Men när det inte kommer ngt i pottan så tycker ju mamman att vi kan gå vidare i morgonsysslorna. Sedan gick vi till förskolan och det tar ju lite tid eftersom det är mycket vid sidan av vägen så det blir många svängar. Hon ville som vanligt (numera) knappt vinka åt mig. Jag kan knappt komma ihåg längre de där mornarna när hon tokskrek när jag gick, tackilov som Filippa skulle sagt! På jobbet har jag förutom läst beställt det program som jag ska analysera mitt filmmaterial med, Inqscribe, och det kändes spännande. Och sedan vid drygt tretiden så gick jag tillbaka till förskolan och hämtade upp Filippa och det är ju så mysigt, det är så roligt att få höra vad hon gjort, om hon ätit och bajsat och sovit. Sedan kom vår lillgranne och undrade om Filippa ville komma in till henne så vi gick dit en liten kortis innan middagen, mysigt var det! Nu har jag tagit mig igenom ett tvätt berg, men det gjorde inte så mycket, den i övrigt trevliga tisdagsvardagen vägde upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0