detaljer

piffade och städade lite på mitt nattygsbord. Bordet är ärvt från mamma och pappa och har en stomme i trä som är målad i rött med en vit marmorskiva. Det är så fint och jag tycker mycket om det. Ikväll ställde jag dit min nyköpta lilla glasask från Ittala, som var ett fynd pga en liten skärva i glaset på baksidan av locket. Jag ska ha mina värdaste saker i den, som F brukar säga.





Sen en liten bokhög. Har efter läsupplevelsen av Lila Hibiskus haft lite svårt att veta vad jag ska ta tag i, älskade Lila Hibiskus och ska snart läsa En halv gul sol av samma Chimanda Ngozw Adichi.
Men nu fick det först bli Karin Alvtegens En sannolik historia, som ligger överst i högen. Helt okej bra. Övrigt i bokhögen Lilla Sparvel av Barbro Lindgren. Vart du än går av Kabat-Zinn, min allra bästa mindfulnessbok och så Sven-Erik Liedmanns Hets, om skolan i Sverige idag, lite fackläsning. Plus ett gäng inredningstidningar i botten av högen så klart! Så nu åter till jobbskriv!



Kommentarer
Postat av: mamman

Så fint det blev med Ittala-glasasken på nattduksbordet! - Och intressant att beta av böckerna allteftersom! Kram!

2012-02-05 @ 15:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0