innehållsrik dag

Imorse knatade hela familjen till förskolan för överlämningssamtal med Filippas nya fröken till 6-årsklassen. Det första F sa när hon vaknade "jag vill inte träffa henne". Det är stort och med mycket känslor som hon ska börja på något nytt till hösten. I eftermiddag sa hon "ja mamma, vad tyckte du om K (fröken)" jag sa att jag tyckte hon verkade snäll och liksom lugn. Filippa sa "ja hon är inte en sån fröken som liksom fläktar runt", sen sa F " jag tycker det blir spännande med skolan". Så jag tror att det kommer att bli bra, jag tyckte om denna människa. Även om det är så svårt att ens tänka bilden att F till hösten inte ska möta de fina underbaraste vuxna människor som vi har som pedagoger på vår förskola. Usch jag vill inte tänka på det.  
Idag har jag också bjudit hem tre kollegor på lunch. Två av dem åker på skrivarinternat till Grekland imorgon så vi firade med lammfärsbiff med sallad gjord på ruccola, tomat, rödlök, borlottibönor, champinjoner å grillad sötpotatis, med tsatsiki. Det blev riktigt gott. Sedan hade vi en vit chokladkaka med hallonsås till efterrätt.
Efter cellolektionen ikväll har jag gjort det igen. Jag gick med Linda på ett medelstyrkepass. Jag blev svettig och det var vansinnigt skönt. Man liksom känner hur allt tjaffs och jox liksom försvinner ur kroppen när man tar i riktigt ordentligt. Fint så med idag! Nu dusch och kvällste!

Kommentarer
Postat av: Albertalva

Congratulations on a job well done. Thanks

2011-06-16 @ 13:38:15
URL: http://albertalva.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0