en onsdag

Idag onsdag Filippa hemma med mig och Lovisa. Båda tjejerna är lite småförkylda, F hostar på natten men är rätt pigg på dagen, L mer difust bara klängig och utan matlust. Idag var vi ute på förmiddagen och åkte skridskor med barnen från förskolan. Helt underbart vårligt ute, älska älska! Underbart med värmande sol i ansiktet. All sömnlöshet går så mycket lättare att hantera förnuftigt när det är lite sol ute.
Ikväll har vi även varit på celloövning, det är svårt svårt att lagomt mycket rätta till en envis och tjurig femåring så att hon finner motivation att spela men ändå lär sig rätt. Så fort jag har rättat till något, som hon behöver rätta till, spelar hon en egen trudilutt för sina låtsaskompisar. Då håller hon stråken hipp som happ och drar fingrarna efter banden hur som helst. Jag tänker på den sång av Winnerbäck som hon och jag toksjunger på högsta volymen i bilen allt som oftast med textraden "...ställ mig inte i ett led,
du får mig inte att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
ingen soldat,
jag tänker inte så." 
F  vet ju att jag mest av allt älskar hennes egen improviserade cellostycken, det är bara en släng av mamman i mig som vill att det ska vara rätt när hon ska spela i gruppen med läraren.

Kommentarer
Postat av: rebellmommi

:) Känner oxå så starkt FÖR att man kan prova sig fram inom olika områden mest driven av nyfikenhet och lust! Ibland är det nödvändigt att förena det med råd och kunskap från de som är proffs inom respektive område, kan nog vara svårt emellanåt att ge en bra blandning av allt det till en femåring så att motivationen är kvar. Ingen fara dock för F - bara det att ni två älskar att sjunga Winnerbäcks '.... ställ mig inte i ett led, du får mig inte att stå still ...' ger ju massor av kraft och motivation till mycket! KRAM!

2011-02-04 @ 10:22:01
Postat av: Sofia

Jo så är det nog käraste rebellmamman! KramPuss!

2011-02-05 @ 22:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0