tillbaka

Nu är vi hemma igen. Vi har gjort en tur till stugan norrut. Där träffades många många släktingar på makens sida. Kul kul! Och förra veckan körde vi ner till Stockholm för att träffa lillebror och familj. Vi for via Furuviksparken, oj oj så många människor som var där. Men när vi väl fått parkering så gick det fint inne parken, vi åt medhavd god salladslunch nere vid havet, dit ingen hade hittat mer än vi just då iaf. Sist tänkte vi ta äventyrsbadet men då brakade åskan igång så vi körde vidare direkt mot Stockholm.
I stora staden bodde vi på fina nybyggda Park in i Sjöstaden, några kvarter från brorsan. Helt perfekt, svala, tysta rum, vi sov som stockar alla fyra de nätter vi bodde där. Planen var att varva lite shopping i några utvalda butiker med havsbad ute på Ingarö, Björkvik. Så vi startade shoppingturen med att åka till Two Chabby chic i Sickla men tyvärr sommarstängt. Så vi körde vidare mot Gustavsberg och Villery&Bochs outlet, där fyndade vi otroligt vackra bestick Julia. Prick precis den stil på bestick som jag länge velat ha, lite konsumtionslycka!

På torsdagkväll planerade vi att köra hemåt norrut. Efter en eftermiddag fylld med mera härligt havsbad åt vi middag på Texas Long horn i Sjöstaden. Jag åt en Biff bontanja, en korg fylld me d nachoschip typ det sprödaste jag smakat, biff, svarta bönor, cheddarostsås, jalapeno. Så vansinnigt gott. God kall öl till någon ale av märket Flying dog, om jag minns rätt. Halv två på natten checkade vi in hos mamma och pappa och sov där några nätter.
Idag har jag och Filippa varit till vår frisör, mysigt värre. Sedan åt vi lunch på Sambiblioteket, så otroligt god räksallad, har ni vägarna förbi så gå dit och ta en sallad! Imorgon hoppas vi på varmt väder och bad här hemma.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tur att jag ska äta lunch snart för jäklar vad hungrig man blev av att läsa detta :-) Det är, som alltid, roligt att läsa om era äventyr, stora som små. Kram!

2011-08-03 @ 12:12:37
Postat av: sofia

Tack Ida! Det var så roligt att träffa er, hoppas det inte dröjer så fasligt länge till nästa gång! Kram!

2011-08-04 @ 00:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0