puh

Jädrar vad vi kör på med inskolningar och nytt i familjen. Jag pressar mig med det jag tycker är absolut svårast som mamma; att coolt lämna barnen till andra vuxna och känna mig helt trygg i det. Imorse lämnade jag Lovisa första gången på riktigt på förskolan, med vinkning i hallen. Hon såg bara lite paff ut men gick sedan glad i hågen in i lekrummet med sin fröken. Jag gick tillbaka ut i bilen där Filippa väntade och så for vi till hennes första skoldag. Jag är ju så trygg med pedagogerna på förskolan, vet att de tillhör eliten. Det är bara att jag vill vara där, jag vill ha koll, superegoistiskt. Man kan inte limma fast sig på sina barn, det är inte sunt sa psykologen en gång, så sant jag vet ju det. Invigningen på Gerestaskolan var så fin och så speciell, vacker klassisk musik ute på gården med skogen i ryggen, regnet strilade lite lugnt över alla barn och oss föräldrar. Lärarna var uppradade högtidligt bakom biträdande rektor som hälsade välkomna. Det kändes fint. Efter jobbet gick jag en sen sväng på stan och handlade några klädplagg till mig själv, jeans, en kofta i vacker höstfärg, var mysigt att gå själv en liten stund. Nu sova gott efter denna intensiva dag.

ps, brorsan har startat en blogg om mat och annat livetsgoda ting kika in där! http://blogg-livetsgoda.se/


Kommentarer
Postat av: Maidie

Så många starka upplevelser och känslor! Så härligt att båda sötisarna verkar få en bra o fin start i förskolan resp skolan! Kram!

2011-08-26 @ 11:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0